Grup de suport 🤗 Login

Acte necesare orientării școlare / certificatului CES (diferă în fiecare județ)

Nimic din cadrul acestui articol NU reprezintă sfat medical, legal sau profesional de orice natură. Aceasta este o adaptare după conțnutul prezent pe site-ul CJRAE Hunedoara (link către sursa originală în cadrul primului paragraf după titlu).

by Andrei Hodorog

Acte necesare certificatului CES (diferă în fiecare județ)
Photo by 2H Media / Unsplash. Acte necesare orientării școlare a elevilor cu cerințe speciale

Împarte acest articol!

Acte necesare orientării școlare / certificatului CES (diferă în fiecare județ)

Acte necesare certificatului CES (diferă în fiecare județ)
💡
Nimic din cadrul acestui articol NU reprezintă sfat medical, legal sau profesional de orice natură.

Este posibil să existe erori și neconcordanțe sau ca acest conținut să fie depășit pentru cerințele actuale în vigoare. Dacă observați neconcordanțe sau omisiuni, vă rog să trmiteți un email la [email protected]

Vă îndemn să solcitați sfatul unui profesonist legal calificat și/sau să contactați direct oficiul CJRAE de care aparțineți pentru informații suplimentare, întrucât cerințele este posibil să difere de la un județ la altul!


Conform CMBRAE București:

  1. cerere-tip pentru evaluare complexă și orientare școlară și profesională;
  2. copie a certificatului de naștere al copilului său a actului de identitate;
  3. copii ale actelor de identitate ale părinților/reprezentantului legal, cu domiciliul în București;
  4. copie a documentului prin care se face dovada că persoana care semnează cererea este reprezentantul legal al copilului, de exemplu, hotărâre a instanței sau hotărâre a comisiei pentru protecția copilului;
  5. copie anchetă socială (doar pentru cei care au certificat de încadrare in grad de handicap);
  6. copie certificat de încadrare in grad de handicap – (daca este cazul);
  7. copie fișă medicală sintetică;
  8. copie certificat medical tip A5;
  9. copie fișă de evaluare psihologică;
  10. copie fișă psihopedagogică;
  11. copie a foii matricole/adeverință care atestă înscrierea copilului în unitatea de învățământ;
  12. copie a ultimului certificat de orientare școlara și profesională, la reorientare.

Valabilitatea documentelor conform OAP 1985/1305/5805 din noiembrie 2016:

Conform CJRAE Cluj:

Conform CJRAE Hunedoara:

Acte necesare - dosar plic

Pentru orientarea școlară și profesională a unui copil/elev/tânăr,  părintele/ reprezentantul legal va depune, într-un dosar plic, următoarele acte:

  1.  ➡ acordul scris al părintelui/reprezentantului legal pentru depunerea documentelor de către reprezentantul unității de învățământ (dacă este cazul).
  2. planul individualizat de învățare pentru elevii din clasa a III-a, a VII-a (realizat în urma rezultatelor evaluărilor naționale din clasele II, VI);
  3. programul de remediere/recuperare școlară implementat pe parcursul clasei I,  pentru elevii care frecventează clasa a II-a la momentul depunerii solicitării de orientare școlară și profesională;
  4. raportul de evaluare de la finalul clasei pregătitoare și programul de remediere/recuperare școlară în curs, pentru elevii care frecventează clasa I la momentul depunerii solicitării de orientare școlară și profesională;
  5.  ➡ fișa de evaluare continuă pentru copiii/elevii care au mai beneficiat de orientare școlară și profesională;
  6.  ➡ raport de monitorizare pentru copiii/elevii care au mai beneficiat de orientare școlară și profesională;
  7. copie a ultimului certificat de orientare școlară și profesională (dacă este cazul);
  8. copie a certificatului de handicap valabil (dacă este cazul);
  9. adeverință care atestă înscrierea copilului în unitatea de învățământ din care să reiasă clasa/anul școlar, precum și situațiile de corigență sau repetenție / copie a foii matricole;
  10. fișa privind ➡ achizițiile școlare emisă de unitatea de învățământ pe care o frecventează școlarul;
  11. fișa psihopedagogică emisă de unitatea de învățământ pe care o frecventează ➡ școlarul;
  12. fișa psihopedagogică emisă de unitatea de învățământ pe care o frecventează  ➡ preșcolarul 5-7 ani / ➡ preșcolarul 3-5 ani
  13.  ➡ fișa de evaluare psihologică emisă de un psiholog cu atestat de liberă practică în psihologie clinică;
  14. certificatul medical tip A5 emis de medicul specialist – dacă se solicită orientare școlară pentru școlarizare la domiciliu certificatul medical trebuie să conțină obligatoriu recomandarea explicită a medicului specialist pentru școlarizare la domiciliu;
  15. ➡ fișa medicală sintetică emisă de medicul de familie;
  16. ➡ ancheta socială efectuată de SPAS din cadrul primăriei cu ➡ anexa privind factorii de mediu;
  17. ➡ declarație de acord din partea părintelui care nu semnează  cererea de orientare școlară cu privire la acordul asupra orientării școlare a copilului, dacă sentința de divorț conferă custodie comună ambilor părinți (dacă este cazul);
  18. copie a sentinței de divorț (dacă este cazul);
  19. copie a documentului prin care se face dovada că persoana care depune cererea este reprezentantul legal al copilului – hotărâre a instanței judecătorești/hotărâre a comisiei pentru protecția copilului (dacă este cazul);
  20. copii ale actelor de identitate ale ambilor părinți/reprezentantului legal;
  21. copie a certificatului de naștere și a cărții de identitate (pentru adolescenții cu vârsta de peste 14 ani);
  22. ➡ cerere de orientare școlară și profesională;
  23. alte documente în situații particulare (citiți mai jos).

Termenul de valabilitate al actelor

Dacă nu există o altă precizare privind valabilitatea, atunci actele necesare orientării școlare sunt valabile de la data emiterii lor:

Unde se depun documentele?

Documentele se depun în original. Cererea semnată de părinte/ reprezentantul legal, împreună cu documentele menționate, pot fi depuse la SEOSP de către :

Cererea de orientare școlară poate fi completată doar de către părinte sau reprezentantul legal.

Situații speciale

Dacă părinții sunt divorțați, iar minorul a fost încredințat unuia dintre părinți, cererea va fi semnată de acesta. Dacă prin sentința de divorț a fost stabilită custodia comună pentru copil, cererea va fi semnată de un părinte, iar în dosar va fi prezentă și declarația de acord asupra orientării școlare completată și semnată de celălalt părinte.

Dacă copilul se află în situația unei măsuri de protecție specială, cererea va fi completată de: 

Legea nr. 272/2004 (revizuită) se regăsește pe portalul legislativ românesc:

LEGE (R) 272 21/06/2004 - Portal Legislativ
LEGE (R) 272 21/06/2004 - Portal Legislativ

In orice situație, persoana care completează cererea  are obligația de a prezenta o copie a documentului prin care se face dovada că:

Pentru realizarea întâlnirii cu reprezentatul SEOSP în scopul evaluării, în cazul unui copil/elev care nu se poate deplasa, părintele poate depune, odată cu cererea de orientare școlară, și o cerere de evaluare la domiciliu a copilului.

➡  cerere de evaluare  la domiciliu pentru copii/elevii nedeplasabili

Pentru un grup de copii/elevi înscriși în aceeași școală, unitatea de învățământ poate depune, odată cu depunerea cererilor de orientare școlară, și o cerere de evaluare la sediul acesteia a grupului de copii/elevi.

➡  cerere de evaluare la sediul unității de învățământ a copiilor/elevilor

Alte cerințe referitoare la documente

Procedură

  1. Cererea se înregistrează numai în condițiile în care sunt anexate toate documentele necesare, completate cu toate datele solicitate, emise de specialiștii sau instituțiile abilitate, certificate prin semnătură și ștampilă și aflate în termenul de valabilitate.
  2. Părintele/reprezentantul legal al copilului/ delegatul unității de învățământ are obligația să asiste la verificarea prezenței, conținutului și valabilității documentelor depuse în dosar.
  3. După înregistrarea cererii, părintele și copilul vor participa, obligatoriu, la o întâlnire programată cu reprezentantul SEOSP, în vederea evaluării psihoeducaționale.
  4. La întâlnirea cu reprezentantul SEOSP, elevul trebuie să aibă asupra lui carnetul de elev, cu fotografie, semnat și stampilat la zi la nivelul unității de învățământ.
  5. Instrumentarea cazului și recomandările privind orientarea școlară și profesională sunt condiționate de participarea părintelui și copilului la această întâlnire.

💡
Dacă acest articol ți-a fost de folos și dorești să 🚀 susții creșterea acestui proiect și crearea de articole și resurse gratuite noi, poți dona dând click aici 💖 .
💡
Alătură-te grupului About ADHD România pe Facebook!
💡
Urmărește About ADHD România pe Facebook, pentru ultimele articole, live-uri și alte resurse.
💡
Informațiile prezentate pe acest site sunt oferite cu intenția de a servi drept resurse educaționale de bază și nu sunt menite să substituie consilierea profesională specializată.

Dacă sunteți o persoană în căutare de îndrumare pentru dvs. și/sau pentru o altă persoană aflată în grija dvs., este esențial să consultați direct un medic sau un specialist în sănătate mintală calificat pentru a primi sfaturi personalizate și adaptate specificităților situației personale. Această abordare asigură că veți beneficia de o îndrumare profesională înțeleaptă și cu adevărat relevantă pentru nevoile dvs. unice. Puteți găsi o listă de recomandări din comunitate pe site-ul DoctorADHD.com

Dacă sunteți un profesionist, accentuăm importanța angajamentului dvs. într-un proces continuu de formare profesională și educație, precum și necesitatea obținerii de supervizare clinică adecvată.