Legislație anti-bullying și anti-violență în școli

Acest articol detaliază legile și actele normative care descriu măsurile împotriva bullying-ului și violenței în școli și în afara acestora. Acestea nu numai că afectează starea de bine a elevului, dar pot avea consecințe pe termen lung asupra dezvoltării sale emoționale, cognitive și academice.

· 5 min de citit
Legislație anti-bullying și anti-violență în școli - Legi cu și despre ADHD
Legislație anti-bullying și anti-violență în școli - Legi cu și despre ADHD
💡
Nimic din ceea ce urmează NU reprezintă sfat legal. Referințele către portalul legislativ românesc se regăsesc în subsolul fiecărei secțiuni. Vă încurajez să consultați un profesionist calificat în domeniul legal pentru sfaturi ataptate situației dumneavoastră.

Normele metodologice din 27 mai 2020 privind măsurile anti-bullying din școli

Acesta este un document emis în România cu scopul de a stabili reguli și proceduri pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în mediul școlar. Aceste norme metodologice au fost emise în conformitate cu prevederile Legii Educației Naționale nr. 1/2011 și au fost publicate în Monitorul Oficial al României.



Scopul principal al acestor norme metodologice este de a asigura un mediu sigur și sănătos în școli, în care elevii să se poată dezvolta într-un mod armonios și să-și atingă potențialul maxim. Documentul are următoarele obiective:

  1. Prevenirea bullying-ului: Normele metodologice stabilesc măsuri și strategii pentru prevenirea fenomenului de bullying în școli. Acestea includ informarea și formarea elevilor, cadrelor didactice și părinților cu privire la bullying, organizarea de sesiuni de informare și formare, precum și introducerea unor teme privind bullying-ul în programa școlară.
  2. Combaterea bullying-ului: Documentul stabilește proceduri și măsuri pentru gestionarea și soluționarea cazurilor de bullying în școli. Acestea includ identificarea incidentelor de violență, consilierea individuală și de grup a elevilor implicați, comunicarea eficientă între instituțiile implicate în combaterea violenței, precum și organizarea de activități recreative nonviolente.
  3. Informarea și implicarea comunității: Normele metodologice prevăd implicarea părinților, a comunității locale și a instituțiilor cu responsabilități în combaterea violenței în școli. Aceasta se realizează prin dezbateri, informări și colaborare inter-instituțională.
  4. Monitorizarea și evaluarea: Documentul stabilește proceduri pentru monitorizarea și evaluarea eficacității măsurilor anti-bullying implementate în școli. Aceasta se realizează prin raportări periodice, analiza datelor și revizuirea planurilor de acțiune.

Referință către portalul legislativ românesc:

NORMA 27/05/2020 - Portal Legislativ
NORMA 27/05/2020 - Portal Legislativ

Ordinul nr. 6235/2023 pentru aprobarea Procedurii privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar

Acesta este un ordin emis de Ministerul Educațieidin România. Acesta are ca scop aprobarea Procedurii de gestionare a cazurilor de violență asupra preșcolarilor, elevilor și personalului didactic, precum și a altor situații conexe în mediul școlar și a suspiciunilor de violență asupra copiilor în afara mediului școlar.

De asemenea, scopul acestui document este de a stabili o procedură standardizată de gestionare a cazurilor de violență în unitățile de învățământ și de abordare a situațiilor legate de violența împotriva copiilor. Acesta oferă orientări și protocoale pentru identificarea, raportarea și abordarea cazurilor de violență, asigurând siguranța și bunăstarea preșcolarilor, elevilor și personalului educațional.

Documentul prezintă dispozițiile generale pentru gestionarea cazurilor de violență, inclusiv rolurile și responsabilitățile diferitelor părți interesate, cum ar fi:

  • Ministerul Educației
  • Direcția Generală pentru Învățământ Preuniversitar
  • Direcția Generală pentru Resurse Umane și Managementul Rețelei Școlare
  • Direcția Generală pentru Minorități și Relația cu Parlamentul
  • inspectoratele școlare județene/municipale și instituțiile de învățământ.

În plus, documentul subliniază importanța colaborării dintre Ministerul Educației, Ministerul Afacerilor Interne și Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție în implementarea procedurii.

Referință către portalul legislativ românesc:

ORDIN 6235 06/09/2023 - Portal Legislativ
ORDIN 6235 06/09/2023 - Portal Legislativ
💡
Dacă acest articol ți-a fost de folos și dorești să 🚀 susții creșterea acestui proiect și crearea de articole și resurse gratuite noi, poți dona dând click aici 💖 .

💡
Alătură-te grupului About ADHD România pe Facebook!
💡
Alătură-te grupului About ADHD România pe Facebook!
💡
Informațiile prezentate pe acest site sunt oferite cu intenția de a servi drept resurse educaționale de bază și nu sunt menite să substituie consilierea profesională specializată.

Dacă sunteți o persoană în căutare de îndrumare pentru dvs. și/sau pentru o altă persoană aflată în grija dvs., este esențial să consultați direct un medic sau un specialist în sănătate mintală calificat pentru a primi sfaturi personalizate și adaptate specificităților situației personale. Această abordare asigură că veți beneficia de o îndrumare profesională înțeleaptă și cu adevărat relevantă pentru nevoile dvs. unice. Puteți găsi o listă de recomandări din comunitate pe site-ul DoctorADHD.com

Dacă sunteți un profesionist, accentuăm importanța angajamentului dvs. într-un proces continuu de formare profesională și educație, precum și necesitatea obținerii de supervizare clinică adecvată.